Máte e-shop a chcete začít prodávat? Hledáte možnosti jak a kde propagovat svůj e-shop? Chcete, aby se k vám zákazníci vraceli?
Máme pro Vás odpovědi a návod na to, jak Váš internetový obchod efektivně zpropagovat.
Základní a nejúčinnější forma propagace eshopu a způsob jak zviditelnit eshop je jeho zařazení a zvýhodnění ve srovnávačích zboží.
Na trhu jich existuje více, ale tři z nich jsou zcela dominantní:
Nejdříve je třeba správně spárovat produkty a zařadit je do skupin produktů. Klíčové je zvolit vhodné názvy produktů a pokud má produkt EAN nezapomeňte jej také uvést. Vytvoří se soubory tzv . XML feedy, které obsahují důležité informace o všech produktech a to zejména o ceně , dopravě a dostupnosti zboží. Tyto informace zásadně ovlivňují vaši dohledatelnost a konkurence schopnost ve zbožových srovnavačích.
Pokud chcete některé produkty upřednostnit a ty propagovat, je to možné. Do feedu můžete zařadit požadovaný výběr. Je samozřejmě chytré propagovat zboží, kde máme např. menší konkurenci, nebo větší marži a nebo jsou to například produkty, po kterých je momentálně na trhu velká poptávka. Upřednostnit pak můžete své produkty, zvýšením ceny za proklik, podobně jako třeba u PPC reklamy. Platba probíhá za proklik konkrétního produktu.
Největšími hráči na našem internetovém trhu jsou Google a Seznam.
A oba dva umožňují propojit klasické vyhledávání se zbožovými srovnavači.
Pomocí tohoto propojení pak můžete vytvořit pro propagaci vašeho e-shopu tzv. produktové kampaně.
Na Seznamu je to propojení PPC systému Sklik a Zboží.cz, na Google PPC systém Adwords v propojení s Merchant centrem, kam se nahrají feedy s přesnými informacemi o zboží, které pak propagujete pomocí reklamy v Nákupech Google.
Vytvoříte první kampaň a v ní potom vytvoříte skupiny produktů a produkty na stejném pricipu jako ve zbožových srovnavačích. Ve vyhledávání se pak zobrazuje obrázek produktu, jeho název, cena a i zde platíte pouze za proklik.
Jeho princip spočívá stejně jako u klasického remarketingu ve znovuoslovení potenciálního zákazníka. Zákazník si koupi musí často delší dobu promyslet, poradit se o výběru s partnerem atp.
Pomocí dynamického remarketingu cílíme na ty, kteří si prohlíželi ve vašem e-shopu konkrétní produkty. Jeho nastavení provádíme v produktových kampaních.
Abyste zvýšili pravděpodobnost nákupu produktů, lze pomocí Google analytics zjistit, kteří návštěvníci nedokončili nákupní proces a poskytnout těmto zákazníkům zajímavější nabídku formou slevy či bonusu při nákupu ve vašem e-shopu.
Proto, abyste byli úspěšní je třeba sbírat data a ty pak průběžně vyhodnocovat. V kampaních pak musíte inzerovat ty produkty a klíčová slova, které vám přinášejí byznys. Opačné případy naopak z kampaní postupně eliminujte. Občas se stává, že některé z produktů mají velkou návštěvnost, ale přesto se neprodávají. Příčin může být více : nejčastěji cena, doprava, dostupnost, ale třeba i hodnocení vašeho obchodu. Sledujte náklady na vaše kampaně a porovnávejte s reálnými zisky. Hodnota konverze by měla být hlavním kriteriem pro posuzování správného nastavení kampaní. V google analytics je zapotřebí nastavit veškeré parametry pro správné měření konverzí, díky tomu pak kdykoli zjistíte, jak na tom aktuálně jste. Pamatujte však, že sebelepší reklama neprodá produkty, které nejsou konkurence schopné.
Pokud chcete, aby váš e-shop vydělával obraťte se na profesionály. Naše online marketing agentura vám pomůže s jeho propagací.
Navštivte také naše stránky : Správa PPC kampaní a SEO - optimalizace webu pro vyhledávače